Online communicatie

Op je eigen website, maar ook via sociale media: de wereld aan je voeten.

Een online communicatiestrategie neerzetten doe je altijd in samenwerking. Je vertaalt namelijk je bedrijfsstrategie naar het web, je stemt je huidige kanalen op deze af en andersom stel je je huidige offline kanalen misschien bij. Jouw omgeving verwacht immers één organisatie, die ongeacht het kanaal altijd hetzelfde communiceert. In de eerste fase kijken we naar je doelen en de mogelijke middelen die daarbij passen. Maar dat doen we niet te lang, we gaan vooral snel aan de slag.

Communicatie afgestemd op jouw organisatie en omgeving

Een online communicatiestrategie neerzetten doe je altijd in samenwerking. Je vertaalt namelijk je bedrijfsstrategie naar het web. En wie kent je organisatie nu beter dan jijzelf? Belangrijk is dat je je online communicatie afstemt op bestaande kanalen. Voor jouw omgeving bestaat er namelijk maar één organisatie en verwacht dat contact met die organisatie via elk kanaal hetzelfde verloopt.

Heb je hulp nodig bij het opzetten van een nieuwe WordPress website of vind je het moeilijk je website up-to-date te houden? Of zou je graag starten met social media of online reclame? Online communicatiestrategieën zijn minder ingewikkeld dan ze lijken. Bovendien zijn de resultaten vaak snel merkbaar en goed te monitoren door gebruik te maken van Dashboards. We kunnen je online inspanningen goed volgen en daarna vertalen naar nieuwe salesmogelijkheden. Zo worden je online prestaties een opstap naar een groter bereik!

‘Meten is weten’ geldt ook voor websites

Je kunt je op de wijde webwereld richten met verschillende doelen voor ogen. Maar het belangrijkste is dat je, zodra je je doelen hebt bepaald en de kanalen hebt gekozen, alles meetbaar maakt. Zo ook je online kanalen. Vanaf dit moment weet je precies hoe goed je het doet, waar verbeteringen mogelijk zijn én hoeveel je online communicatie je waard is. Met deze informatie kijken we hoe je ‘funnel’ erbij staat. “Kun je verbeteringen aanbrengen in het proces dat je (potentiële) klant doorloopt?” Het antwoord op die vraag is waar ons werk verdergaat.

Content marketing voor geïnteresseerd publiek

Content marketing is één van de manieren van het moment om niet alleen je website te verversen, maar ook herhaaldelijk onder de aandacht te brengen. En om een stabiele online autoriteit te worden op jouw vakgebied. Content marketing is met één of meerdere inhoudelijk sterke middelen, de aandacht van geïnteresseerd publiek trekken. Vindbaar worden en laten zien wat je waard bent, dus. Ga je aan de slag met content marketing, dan is continuïteit belangrijk. Je kunt jezelf deadlines geven of een content kalender opstellen. Heb je hier hulp bij nodig, trek dan even aan de bel.

Bijsturing, herhaling, resultaat.

Nadat je inhoudelijk sterke stukken, content, hebt gemaakt en verspreid, ga je testen hoe je het hebt gedaan. Ben je vaker gebeld, heb je meer afspraken, meer producten verkocht of zijn er meer formulieren ingevuld? In deze fase bekijk je je resultaten en kijk je waar nog verbetering mogelijk is. Online kun je hier dashboards voor gebruiken, maar ook je offline kanalen tellen mee. Het is belangrijk om te leren van je eigen inspanningen. Want vergeet niet: marketing en communicatie zijn geen eenmalige acties, maar een doorlopend proces.

Meer content marketing

In je online strategie bepaal je niet alleen online doelstellingen en tone of voice, maar ook de best passende communicatiemiddelen… En de timing van te publiceren content. Je stelt dan een contentkalender op, waar al je geplande evenementen, acties, blogs en berichten in komen en waar bovendien ruimte is om in te springen op het laatste nieuws over jouw branche en bedrijf. Contentmarketing is één van de belangrijkste delen van online communicatie. Je leest erover bij tekst én er verschijnen regelmatig nieuwe blogs over dit onderwerp.

Website

Laat je website of shop niet alleen maken, maar onderhoud ook de vindbaarheid ervan.

Social media content

De volgende stap voor het genereren van verkeer naar je site! Plan én zorg voor interactie.

p

Webcare

Als je moeite hebt met direct reageren op online berichten, kun je hulp van webcare inschakelen.

Online advertenties

Breng jouw bijzonderheid onder de aandacht met ads. Elke uitgegeven euro wordt meetbaar.

tijd maken voor website de moeite waard

Heb ik mijn website wel nodig?

“Mijn bedrijf doet het goed. Mensen weten me al te vinden. Heb ik dan wel een website nodig?” Het is best een logische gedachte: je hebt je marketingmiddel niet echt nodig om succesvol te zijn, dus waarom zou je er dan in investeren? Toch is, ook bij succes, een goede...
advertenties-voor-elite-armen

Advertentievrij alleen voor elite?

Er zijn steeds meer diensten die een betaalde en onbetaalde versie van hun dienst lanceren. Denk aan Spotify, met een gratis en ‘premium’ versie van de muziekdienst. Het verschil is wie de dienst uiteindelijk betaalt: jij of een ander. Bij de ‘gratis’ versies ben jij...
iphone x invloed op marketing

Hoe de iPhone X tóch marketing zal veranderen

Na de dood van Jobs is Apple niet meer hetzelfde en zal de invloed van deze gigant een langzame dood sterven, zo klinkt het nu al een tijdje. Ook na de presentatie van de iPhone X dáálde de aandelenkoers: geen vertrouwen… Toch heeft de iPhone X invloed op...

Krabbel Communicatie & Tekst
T: 06 219 841 65 // E: charlotte@krabbelcommunicatie.nl // IBAN: NL94 KNAB 0255 6781 85 // KvK: 62770810